دانلود کار | دانلود نرم افزار و دانلود درایور


جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام

  • موضوع : شبکه اجتماعی ,
  • اقای امیدی
  • 432 بازدید
  • تاریخ به روزرسانی : ۱۸ اردیبهشت ۹۹

در پست امروز می خواهیم یکی از پر کاربرد ترین گزینه های اینستاگرام یعنی جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام را بررسی نماییم.

جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام

جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام

امروزه به دلیل پراکندگی جمعیت در سراسر دنیا بسیاری از مشاغل برای برقراری ارتباط راحت تر با مشتریان خود، به فضای مجازی روی آورده اند. یکی از نرم افزارهایی که در برقراری ارتباط با دیگر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار است اینستاگرام می باشد.

با استفاده از این نرم افزار می توان فایل های ویدئویی و تصاویر را با دوستان خود به اشتراک گذاشت و به جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام پرداخت، سپس افراد را دنبال کرده و از فایل های اشتراکی شان بازدید نمایید.

در ادامه با پاسخ برخی از سوالات و نحوه استفاده از این گزینه آشنا می شویم.

۱- اینستاگرام چگونه به وجود آمد و تاریخچه تاسیس کمپانی آن به چه زمانی بر می گردد؟

۲- اینستاگرام در زندگی روزمره به چه صورتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

۳- چه اصطلاحاتی در اینستاگرام بیشتر مورد استفاده کاربران قرار می گیرد؟

۴- کلمه پر کاربرد پست یا (post) به چه معناست؟

۵- فالو (follow) در اینستاگرام به چه معنا به کار می رود؟

۶- فالوور (follower) به چه معناست و به چه کسی اطلاق می گردد؟

۷- کا یا (k) چیست؟

۸- معنای کلمه فالووینگ یا (following) چیست و در اینستاگرام در کجا به کار می رود؟

۹- کلمه ی فید (feed) که این روز ها مورد استفاده کاربران اینستاگرام قرار می گیرد چیست؟

۱۰- معنای لغت استوری چیست و عملکرد گزینه آن در اینستاگرام چه گونه می باشد؟

۱۱- لایو (live) چیست؟

۱۲- نوتیفیکیشن (notification) چیست و چه معنی دارد؟

۱۳- هشتگ (hashtags) چیست؟

۱۴- اکسپلور یا کلمه انگلیسی (explore) چیست و در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

۱۵- کلمه کاربردی منشن (mention) در اینستاگرام به چه معنایی می باشد؟

۱۶- دایرکت یا همان (direct) به چه معناست و در اپلیکیشن اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

۱۷- لایک (like) چیست؟

۱۸- کامنت (comment) چیست؟

۱۹- کپشن (caption) در اینستاگرام به چه بخشی اشاره دارد؟

۲۰- نحوه کارکرد با قسمت اکسپلور اینستاگرام چگونه می باشد؟

۲۱- اکسپلور از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

۲۲- جستجوی پیشرفته در اینستاگرام ب چه صورتی انجام می شود؟

۲۳- جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام به چه روش هایی انجام می شود؟

۲۴- تاریخچه جستجوی اینستاگرام چگونه حذف می شود؟

۲۵- حذف انفرادی و تکی از تاریخچه جستجو چگونه صورت می گیرد؟

۲۶-جستجوی هشتگ های فعال چگونه انجام می شود؟

۲۷-معرفی دوستان نزدیک در اینستاگرام بدون عمل جستجو چگونه صورت می گیرد؟

۲۸-از چه وب سایت های دیگری برای جستجو در اینستاگرام استفاده می شود؟

۲۹-پیدا کردن دوستان از طریق شات توسط فالوورها چگونه صورت می گیرد؟

۳۰- روش پیدا کردن شماره افراد در اینستاگرام برای جستجوی راحت تر چگونه صورت می گیرد؟

۳۱- چه قابلیت هایی برای دوستان نزدیک در نظر گرفته شده است؟

۳۲- آیا امکان درخواست و ریکوئست برای عضویت در لیست دوستان نزدیک وجود دارد؟

۳۳- فهرست دوستان نزدیک برای چه کسانی قابل مشاهده است؟

۳۴- از کجا متوجه شویم که کدام استوری ها مختص دوستان نزدیک است؟

۳۵- اضافه شدن چه ویژگی هایی می تواند باعث پیشرفت بیشتر اینستاگرام شود؟

 

 

اینستاگرام چگونه به وجود آمد و تاریخچه تاسیس کمپانی آن به چه زمانی بر می گردد؟

در سال ۲۰۱۰ که به تازگی استفاده از گوشی های آیفون رواج پیدا کرده بود، نرم افزار foursquare در بین افرادی که از این نوع گوشی استفاده می کردند بسیار محبوب واقع شد. در همین سال دو مهندس کامپیوتر در سان فرانسیسکو آمریکا به نام های کوین سیستروم و مایک کریگر به ایده ی ساخت نرم افزار اینستاگرام دست یافتند.

اینستاگرام چگونه به وجود آمد و تاریخچه تاسیس کمپانی آن به چه زمانی بر می گردد؟

اینستاگرام چگونه به وجود آمد و تاریخچه تاسیس کمپانی آن به چه زمانی بر می گردد؟

آن دو متوجه شدند که مسئله ای که بیشتر از همه نرم افزار foursquare را در بین مردم محبوب کرده امکان اشتراک گذاری عکس است، سپس هر دو مهندس تصمیم به ساخت نرم افزاری گرفتند که نمونه پیشرفته تری از foursquare باشد.

این نرم افزار اینستاگرام نامیده شد و به مرور امکانات بیشتری به آن اضافه نمودند تا حدی که امروزه به عنوان محبوب ترین نرم افزار شناخته می شود و اکثریت مردم از آن استفاده می کنند و با نحوه کارکرد با آن آشنا هستند.

در سال ۲۰۱۲ شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط کمپانی فیس بوک به عنوان کمپانی مادر به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به صورت نقد خریداری شد و توانست پیشرفت بیشتری نسبت فیس بوک داشته باشد و پیشرفت آن در زمینه های مختلف نیز همچنان ادامه دارد.

در ایران نیز اینستاگرام، جزء معدود اپلیکیشن هایی است که همچنان بدون فیلتر به فعالیت خود ادامه می دهد.

اینستاگرام در زندگی روزمره به چه صورتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

با افزایش کیفیت دوربین های موبایل و در دسترس بودن رسانه های اجتماعی و ، همچنین افزایش سرعت اینترنت، افراد به طور روزمره از غذاها، تفریحات و جشن های خود تصاویر و ویدئو هایی را در فضای مجازی منتشر می کنند و امروزه اینستاگرام تبدیل شده به بستری برای تصاویر غذاهای خورده شده توسط کاربران و تصاویر جاهای دیدنی که کاربران اینستاگرام سفر کرده اند

اینستاگرام در زندگی روزمره به چه صورتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

اینستاگرام در زندگی روزمره به چه صورتی مورد استفاده قرار می گیرد؟

و یا فضایی برای به نمایش در آوردن خلاقیت های دخترانه مانند شنیون یا انواع بافت مو، میکاپ و آرایش ناخن و حتی تصاویر مناسبتی مانند سفره هفت سین و خیابان گردی های پیاده یا با ماشین در حال گوش دادن به موسیقی. این ها همه از جمله محتواهایی هستند که کاربران به طور روزمره پست و بازدید می کنند.

چه اصطلاحاتی در اینستاگرام بیشتر مورد استفاده کاربران قرار می گیرد؟

قبل از ورود به مبحث اصلی موضوع پست لازم است با برخی از اصطلاحات که کاربران به طور روزمره در هنگام استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام به کار می برند آشنا شویم تا بتوانیم بهتر راجع به مبحث اصلی توضیح دهیم.

کلمه پر کاربرد پست یا (post) به چه معناست؟

به هر عکس، نوشته، تصاویر مناظر یا اشخاص و یا انواع ویدئوها مانند موزیک ویدئو، ویدئو های آموزشی و یا تبلیغاتی و کاری که کاربران به اشتراک می گذارند پست گفته می شود. پست هر کاربر در صفحه ی پروفایل خودش به طور کامل و دسته بندی شده قرار دارد و دوستانش می توانند آن ها را بازدید کرده و لایک کنند و یا با گذاشتن کامنت نظر خود را راجع به تصویر یا ویدئو بیان کنند.

کلمه پر کاربرد پست یا (post) به چه معناست؟

کلمه پر کاربرد پست یا (post) به چه معناست؟

هر کاربر نیز می تواند به طور متقابل پست دوستانش را در صفحه ی فید مشاهده کند و آن را لایک کند و یا راجع به تصویر یا ویدئو کامنت بگذارد.

فالو (follow) در اینستاگرام به چه معنا به کار می رود؟

کلمه لاتین follow به معنای دنبال کردن به کار می رود. کاربران اپلیکیشن اینستاگرام در زمان استفاده از این اپلیکیشن ممکن است در صفحه ی اکسپلور با پیج افرادی روبرو شوند و مایل به مشاهده کردن پست های اشتراکی آن شخص باشند و یا پیج دوستان و آشنایان خود را پیدا کرده باشند. در این صورت می توانند وارد صفحه پروفایل کاربر شده و در اینستاگرام فارسی بر روی کلمه دنبال کرد کلیک نمایند و یا در اینستاگرام انگلیسی بر روی کلمه follow کلیک نمایند.

اگر پبج کاربر باز باشد، پس از فالو می توانید پست های اشتراکی کاربر را به طور روزمره مشاهده نمایید، اما اگر صفحه خود را شخصی سازی کرده باشد و پیج بسته باشد، باید منتظر بمانید تا اکسپت نماید، سپس بتوانید پست های اشتراکی کاربر را مشاهده نمایید.

شما در حال مطالعه پست جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام هستید.

فالوور (follower) به چه معناست و به چه کسی اطلاق می گردد؟

در ادامه پاسخ به سوال قبلی این سوال به وجود می آید که به کسی که کاربر دیگری را فالو می کند چه می گویند؟

کلمه follower به معنی دنبال کننده به کار می رود. زمانی که شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام کاربر دیگری را پیج دیگری را فالو می کنید به عنوان فالوور آن پیج محسوب می شوید و در مقابل کسی که شما را فالو می کند نیز به عنوان فالوور شما به حساب می آید.

کا یا (k) چیست؟

(k) یعنی هزار، کاربران زمانی که تعداد فالوورهایشان از هزار تا بیشتر می شود برای اعلام تعداد فالوورهای خود از حروف لاتین k استفاده می کنند یعنی زمانی که می گویند k 5/2 فالور دارند یعنی ۲۵۰۰ کاربر او را فالو کرده اند و به عنوان فالوور وی محسوب می شوند. از k  در بخش فالوورها و فالووینگ ها استفاده می شود.

کا یا (k) چیست؟

کا یا (k) چیست؟

معنای کلمه فالووینگ یا (following) چیست و در اینستاگرام در کجا به کار می رود؟

لغت انگلیسی following به معنی پیروی می باشد. در اپلیکیشن اینستاگرام وقتی شما به عنوان یک کاربر پیج کسی را فالو می کنید در صفحه فالووینگ های شما قابل مشاهده است.

در مورد پیج های متقابل نیز ، همچنین است یعنی کاربرانی که توسط پیج های دیگر فالو می شوند در صفحه فالووینگ هایشان قابل مشاهده می باشد.

کلمه ی فید (feed) که این روز ها مورد استفاده کاربران اینستاگرام قرار می گیرد چیست؟

در هنگام ایجاد حساب کاربری پس از تشکیل حساب و اولین ورود به اپلیکیشن اولین صفحه که برای کاربر باز می شود فید نام دارد که در این صفحه کاربران می توانند پست ها و استوری های دوستانشان را مشاهده نمایند و پست ها را لایک کنند و یا کامنت بگذارند. به طور کلی صفحه فید در قسمت home نمایش داده می شود.

معنای لغت استوری چیست و عملکرد گزینه آن در اینستاگرام چه گونه می باشد؟

لغت استوری در معنای داستان گفتن بیان می شود. در سال ۲۰۱۷ در اینستاگرام نیز بخشی را با این عنوان ایجاد کرده اند که در این قسمت می توان عکس هایی را برای کاربران به اشتراک گذاشت و یا ویدئو هایی با محدودیت زمانی ۱۵ ثانیه و یا حتی ویدئوی زنده بدون محدودیت زمانی در این قسمت به اشتراک گذاشت. از ویژگی های دیگر این بخش که بسیار مهم است و در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم، استوری هایی است که می توان فقط با دوستان نزدیک و مشخص شده توسط کاربر به اشتراک گذاشت که به آن فالورها، کلوز فرند می گویند.

معنای لغت استوری چیست و عملکرد گزینه آن در اینستاگرام چه گونه می باشد؟

معنای لغت استوری چیست و عملکرد گزینه آن در اینستاگرام چه گونه می باشد؟

تصاویر و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده در بخش استوری پس از گذشت ۲۴ ساعت به صورت خودکار توسط خود برنامه پاک می شوند. برای ماندگاری این فایل ها کاربر می تواند آن را به بخش highlight اضافه نماید. فایل های اضافه شده به این قسمت تا زمانی که خود کاربر آنها را پاک نکند حذف نمی شوند. در قسمت استوری ها امکان لایک وجود ندارد و کامنت افراد فقط برای کاربر اصلی قابل نمایش است، ولی در این بخش کاربر می تواند کسانی که استوری ها را مشاهده نموده اند را ببیند.

استوری ها قابلیت های متعددی دارند. از جمله ادیت های مختلف برای عکس ها و ویدئو ها و امکانات تگ کردن، هشتگ گذاشتن بر روی ویدئو یا تصویر و ، همچنین امکان نظرسنجی که به تازگی به آن اضافه شده است.

لایو (live) چیست؟

کلمه live به معنای پخش زنده است و در اینستاگرام نیز با همین عنوان به کار می رود. در استوری های با پخش زنده می توان بدون محدودیت زمانی از عملکرد روزانه خود فیلمبرداری نمود و با دوستان خود به اشتراک گذاشت.

کسانی که به طور زنده در حال تماشای لایو شما هستند، می توانند آن را لایک کرده و کامنت بگذارند، ولی برخلاف ویدئوهای اشتراک گذاشته در استوری، کامنت های لایو قابل نمایش برای تمامی دیگر فالورهایی است که در حال تماشای لایو می باشند ، همچنین در لایو می توان به کامنت های فالوور ها پاسخ داد.

لایو (live) چیست؟

لایو (live) چیست؟

لایو نیز مانند دیگر انواع استوری ها پس از گذشت ۲۴ ساعت به صورت خودکار حذف می شود مگر این که آن را به بخش highlight اضافه کنید.

نوتیفیکیشن (notification) چیست و چه معنی دارد؟

این کلمه لاتین به معنای اطلاع رسانی در باره موضوعی به کار می رود. در همه ی رسانه های اجتماعی همه ی بازخورد هایی که برای کاربر رخ می دهد مانند لایک، کامنت و یا فالو کردن و حتی پیام های خصوصی یا همان (دایرکت)، به صورت نوتیفیکیشن و جداگانه به کاربر اطلاع داده می شود تا کاربر سریع متوجه شده و پیگیری نماید.

شما در حال مطالعه پست جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام هستید.

هشتگ (hashtags) چیست؟

هشتگ به معنای برچسب گذاری بر روی فایل های اشتراکی است که کاربران بعدها بتوانند فایل های مرتبط با آن موضوع را به راحتی و در دسته بندی های موضوعی مختلف پیدا نمایند.

کار با بخش هشتگ خیلی آسان و راحت می باشد فقط کافی است موضوع مورد نظر را در سربرگ اکسپلور تایپ نموده و در ابتدای آن علامت (#) را قرار دهید. تمامی مطالب مرتبط با آن موضوع برای شما یافت می شود. هشتگ فقط مربوط به اینستاگرام نیست بلکه در سایر اپلیکیشن های مرتبط با فضای مجازی یافت می شود و حتی نحوه استفاده از هشتگ در همه ی برنامه های کاربردی به صورت یکسان می باشد و به همان صورت که در بالا توضیح داده ایم انجام می گیرد.

اکسپلور یا کلمه انگلیسی (explore) چیست و در اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

در صفحه اکسپلور یا جستجو برحسب عملکرد و فعالیت کاربران یا فالوور هایشان، یک سری پست هایی از سراسر جهان منتشر می شود که کاربران می توانند آن ها را مشاهده کنند و یا پیج مربوطه را فالو کنند. این پست ها براساس الگوریتم خاصی انتخاب یا منتشر می شوند.

در بالای این صفحه محلی برای سرچ آیدی و یا هشتگ های مختلف وجود دارد که کاربران در صورت لزوم پیج مورد نظر خود و یا موضوع مورد نیاز خود را در غالب هشتگ در این قسمت جستجو نمایند.

کلمه کاربردی منشن (mention) در اینستاگرام به چه معناست؟

کلمه منشن به معنای نام بردن از شخصی بیان می شود. در زمانی که کاربری بخواهد برای پستی کامنت بگذارد و یا پستی را با کاربری دیگر به طور مشترک به اشتراک بگذارد می تواند با قرار دادن علامت (@) در قبل از آیدی کاربر در قسمت کپشن و یا کامنت، آن را نیز در اشتراک گذاری پست یا کامنت مشترک سازد که این عملکرد به صورت نوتیفیکیشن به کاربر اطلاع داده می شود. پست هایی که در آن از کاربر نام برده شده است، در پروفایل کاربر در بخش جداگانه ای قابل مشاهده است و تا زمانی که توسط کاربر اصلی که به اشتراک گذاشته شده حذف نشود، به صورت دائم باقی می ماند.

تگ (tag) کردن به چه عملی می گویند و چه تفاوتی با منشن دارد؟

تگ کردن در عمل به معنای علامت گذاری کردن می باشد. در اینستاگرام زمانی که کاربری می خواهد تصویر یا ویدئویی به صورت مشترک با کاربر دیگری به اشتراک بگذارد

به گونه ای که پست در صفحه شخصی کاربر دیگر نیز نمایش داده شود با قرار دادن علامت (@) پیش از آیدی اش او را بر روی پست تگ می کند. پست هایی که بر روی آن کاربر تگ شده است در پروفایل کاربر در بخش جداگانه ای قابل مشاهده است و تا زمانی که توسط کاربر اصلی که به اشتراک گذاشته شده حذف نشود، به صورت دائم باقی می ماند.

تفاوت تگ کردن و منشن کردن به این صورت است که اولا تگ کردن بر روی پست اشتراکی قرار می گیرد، اما منشن در کامنت ها و کپشن ها صورت می گیرد. دوما تگ کردن مختص پست خود کاربر می باشد، اما منشن کردن در کامنت مربوط به پست دیگر کاربران نیز صورت می گیرد.

در ادامه پست جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام با ما همراه باشید.

دایرکت یا همان (direct) به چه معناست و در اپلیکیشن اینستاگرام چه کاربردی دارد؟

دایرکت در لغت به معنای مستقیم می باشد. در برنامه اینستاگرام نیز به همین معنا به کار رفته است. دایرکت یعنی ارسال پیام به طور مستقیم برای کاربر مقابل می باشد و در این نرم افزار بخشی را به همین موضوع اختصاص داده اند که میانبر این بخش در صفحه فید قرار دارد و کاربرد آن نیز دقیقا مشابه اس ام اس می باشد و در سایر اپلیکیشن ها نیز به کار رفته است.

نکته ای که در رابطه با دایرکت در اینستاگرام وجود دارد این است که پیام های خصوصی را می توان به حالت گروهی تبدیل کرد و چند کاربر آشنا که مایل هستید را به گروه دعوت نمایید.

لایک (like) چیست؟

کلمه انگلیسی لایک در لغت به معنای مورد علاقه و مورد پسند بودن به کار می رود که این کلمه در اینستاگرام نیز دقیقا به همین معنا اشاره دارد. کاربران می توانند پست و یا کامنت های دیگر افراد را لایک کرده و کسانی که پست خودش را لایک کرده اند را در قسمت نوتیفیکیشن مشاهده کنند. درصورتی که کاربر از لایک کردن پستی پشیمان شود می تواند آن را آنلایک نماید.

کامنت (comment) چیست؟

لغت کامنت به معنای اظهار نظر می باشد که در اینستاگرام نیز به همین معنی اشاره دارد. کاربران می توانند درباره پست های به اشتراک گذاشته شده توسط دوستان شان، اظهار نظر نمایند و با نوشتن مطلبی در زیر پست مخاطب نظر خود را بیان نمایند.

به این عملکرد کامنت گذاشتن می گویند و این عملکرد به صورت متقابل انجام می شود یعنی دیگر کاربران نیز می توانند درباره پست شما به عنوان یک کاربر در شبکه های اجتماعی اظهار نظر نمایند. مانند برخی دیگر از گزینه های اینستاگرام این گزینه نیز در اکثر اپلیکیشن های دیگر با کارایی یکسان وجود دارد.

کپشن (caption) در اینستاگرام به چه بخشی اشاره دارد؟

به مطالبی که کاربران به منظور توضیح بیشتر در رابطه با پست در زیر عکس یا ویدئوی اشتراکی خود قرار می دهند کپشن گفته می شود.

پس از آن که با بخشی از تاریخچه ساخت اپلیکشن اینستاگرام و اصطلاحات پرکاربرد این بخش آشنا شدید با توجه به موضوع پست امروز لازم است با قسمت جستجو یا اکسپلور بیشتر آشنا شوید.

نحوه کارکرد با قسمت اکسپلور اینستاگرام چگونه است؟

اینستاگرام یک اپلیکیشن بسیار محبوب و هوشمند می باشد. اگر کاربری بی سر و صدا به مشاهده و لایک یا کامنت در نوع خاصی از پست ها بپردازد، اینستاگرام سریع متوجه شده و پس از آن بیشتر پست هایی از این قبیل برای او در قسمت اکسپلور نمایش می دهد. اگر پستی در اکسپلور مشاهده کردید که به آن علاقه نداشتید آن پست رو باز کرده و سه نقطه بالای پست را لمس کرده، سپس در اینستاگرام فارسی گزینه ندیدن پست هایی از این قبیل را بزنید و در اینستاگرام انگلیسی not interested in this post را انتخاب نمایید.

شما در حال مطالعه پست جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام هستید.

اکسپلور از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

برخی از پست های موجود در صفحه اکسپلور متشکل از پست های مشابهی است که کاربران لایک کرده اند.

برخی دیگر از پست های موجود در صفحه اکسپلور مشابه با پست هایی است که کاربران اشتراک گذاشته و یا ذخیره کرده اند.

سومین بخش از پست های موجود در صفحه ی اکسپلور براساس پست های پیج فالو شده توسط کاربر انتخاب می شود.

اکسپلور از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

اکسپلور از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

جستجوی پیشرفته در اینستاگرام به چه صورتی انجام می شود؟

برای راحتی کار با اینستاگرام و جستجوی راحت تر پیج افراد و کاری یا سرگرمی، لازم است با قسمت جستجوی پیشترفته به صورت  کامل تری آشنا شویم. قسمت جستجوی پیشرفته خود نیز به چهار قسمت تقسیم می شود: top- people- tags- place-  در ادامه هرکدام را جداگانه توضیح می دهیم.

بخش top:

در این بخش افراد و پیج های پیشنهاد شده توسط اینستاگرام بر اساس فعالیت های کاربران و فالوور هایشان و  همچنین سرچ های قبلی در اینستاگرام نشان داده می شوند و کاربران می توانند مطابق با سلیقه و نیاز خود هر کدام را که بخواهند فالو نمایند. در این قسمت مخلوطی از پیج ها، موقعیت مکانی و هشتگ وجود دارد.

بخش people:

در این قسمت کاربران می توانند پیج های شخصی افراد را پیدا کنند، اما اثری از موقعیت مکانی و هشتگ وجود ندارد و این دو هرکدام در بخش های جداگانه دسته بندی می شوند.

بخش tag:

در این بخش کاربران می توانند هشتگ ها را با موضوعات مختلف سرچ نمایند. نکته قابل توجه درباره این قسمت این است که در این قسمت فقط هشتگ ها قابل مشاهده هستند و خبری از پیج های کاربردی و یا پیج های شخصی افراد نیست و موقعیت مکانی نیز به هیچ عنوان در این بخش نمایش داده نمی شود.

بخش place:

در این بخش کاربر می تواند موقعیت مکانی مورد نظر خود مانند مکانهای تفریحی مغازه ها فروشگاه ها و رستوران ها و غیره را جستجو نماید. در این بخش فقط موقعیت مکانی نمایش داده می شود و قسمت های دیگر در این بخش قابل یافت نیستند.

البته باید در نظر داشت که موقعیت مکانی باید از پیش توسط شخص یا صاحب مکان در اینستاگرام به ثبت رسیده باشد.

همان گونه که قبلا هم گفتیم و باز هم لازم به ذکر است، در قسمت اکسپلور برای جستجوی افراد و پیج ها قبل از آیدی شخص یا پیج از (@) استفاده و برای جستجوی هشتگ ها پیش از موضوع از (#) استفاده می شود که به این نوع جستجو، جستجو از طریق صفحه اکسپلور نیز می گویند. این روش جستجو، رایج ترین نوع جستجو در بین کاربران می باشد و نحوه کار با آن بسیار راحت می باشد.

جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام به چه روش هایی انجام می شود؟

جستجوی افراد در شبکه مجازی اینستاگرام به روش های متفاوتی صورت می گیرد که برای انجام هر یک از روش های مختلفی اقدام می شود و نحوه عملکرد به هر یک از این روش ها به آموزش هایی در این زمینه نیاز دارد تا کاربران این اپلیکیشن بدون مواجه شدن با مشکل و به راحتی بتوانند دوستان و آشنایان خودرا پیدا کرده و با آنان در ارتباط باشند.

(برای جلوگیری از بیان مطالب زاید و اضافی و صرفه جویی در وقت شما عزیزان خواننده پست، از تکرار مبحث جستجو از طریق صفحه اکسپلور که در بالا به آن اشاره کرده ایم خودداری می نماییم.)

روش اول

پیدا کردن افراد در اینستاگرام از طریق شماره تلفن:

یکی از روش هایی که برای پیدا کردن دوستان نزدیک استفاده می شود بخشfollow and invite friend  می باشد که اکثر کاربران از وجود همچین امکاناتی بی خبر هستند و یا اگر از آن اطلاعی داشته باشند از آن استفاده نمی کنند. مراحل اقدام به پیدا کردن دوستان از طریق این روش به این صورت انجام می گیرد که ابتدا کاربر وارد تنظیمات (setting) اینستاگرام خود شده و از این راه دوستان خود را در مخاطبین یا فیس بوک پیدا می کند.

۱- ابتدا وارد صفحه پروفایل خود شده

۲- سه خط مانند بالای صفحه را لمس می کنیم

۳- در بین گزینه های موجود نمایش داده شده تنظیمات و یا در اینستاگرام انگلیسی (setting) را انتخاب می کنیم.

۴- در صفحه تنظیمات در بین گزینه های قابل مشاهده گزینه follow and invite friend را لمس می کنیم.

۵-، سپس در بین گزینه های انتخابی موجود گزینه اول که همان follow contacts می باشد را لمس می کنیم.

۶- پس از انتخاب گزینه follow contacts صفحه به دو بخش تقسیم می شود: بخش اول که contacts می باشد را انتخاب کرده پس از آن مخاطبینی که شماره های خود را در اینستاگرام به ثبت رسانده و حساب کاربری تشکیل داده اند را مشاهده کرده و می توان هر کسی را که مایل باشید فالو کنید.

توجه کنید که برای ثبت نام در اینستاگرام دو روش ثبت نام با ایمیل و ثبت نام با شماره موبایل وجود دارد و برای استفاده از این روش می بایست که مخاطبین از طریق شماره موبایل اقدام به ثبت نام در اینستاگرام نموده باشند.

روش دوم

پیدا کردن دوستان از طریق فیس بوک:

یکی از موارد خیلی مهم در رابطه با این روش آن است که شخص باید از قبل در اپلیکیشن فیس بوک فعالیت داشته باشد. در این روش کاربر باید ابتدا در قسمت تنظیمات (setting) اینستاگرام خود را به اپلیکیشن دیگری که فیس بوک نام دارد متصل نماید و پس از آن بتواند دوستان خود در فیس بوک راکه در اینستاگرام با همان ایمیل یا شماره موبایل فعالیت دارند پیدا کرده و آنان را فالو کرده و پست های آنان را لایک کند و بر روی آن ها کامنت بگذارد.

در این روش لازم است که کاربر ایمیل و پسورد فیس بوک خود را حتما به خاطر داشته باشد و آن را فراموش نکرده باشد وگرنه در اتصال به حساب کاربری خود در فیس بوک با مشکل مواجه شده و بازگرداندن آن به شدت مشکل می باشد.

روش سوم

جستجو در اینستاگرام از طریق گوگل: یکی از روش های نسبتا پیچیده در جستجو در اینستاگرام، روش جستجو از طریق گوگل می باشد.

در چند ماه اخیر طی قراردادی بین گوگل کروم با اینستاگرام هماهنگ شده و مدیران برنامه اینستاگرام برای کاهش مصرف دیتا توسط اپلیکشن خود تصمیم گرفته اند، مانند کمپانی فیس بوک برنامه خود را از حالت اپلیکیشن محور خارج نمایند. به این منظور کاربران اینستاگرام بجای استفاده از اپلیکشین، می توانند وب سایت اینستاگرام را در گوگل کروم سرچ زده و از آن طریق با وارد کردن آیدی یا شماره تلفن خود و وارد کردن پسورد حساب کاربری خود در قسمت مربوطه وارد اکانت خود شده، سپس از روش جستجوی دوستان از طریق وب سایت های دیگر که در ادامه به بررسی آن می پردازیم دوستان نزدیک خود را پیدا نمایند.

(پس از این که با انواع روش های جستجوی دوستان نزدیک در اینستاگرام آشنا شدید، برخی افراد مایلند پس از سرچ هشتگ ها و یا پیج های مختلف و  همچنین حساب کاربری دوستان شان، آن ها را از تاریخچه جستجو حذف نمایند. در ادامه با روش پاک سازی تاریخچه جستجو آشنا می شویم)

 

تاریخچه جستجوی اینستاگرام چگونه حذف می شود؟

جستجو های کاربران در اینستاگرام به طور خودکار در حافظه اینستاگرام ذخیره می شود، اما در برخی موارد کاربران به دلایل متعددی نمی خواهند تاریخچه سرچ های خود را داشته باشند.

برای این کار ابتدا به سربرگ پروفایل خود وارد شده، سپس در گوشی های سیستم عامل اندروید، سه نقطه موجود در گوشه بالا را لمس کرده و در گوشی های با سیستم عامل ios و ویندوز، علامت خورشید را لمس کرده و در مرحله بعد در بین گزینه های موجود گزینه clear search history را انتخاب نمایند.

تاریخچه جستجوی اینستاگرام چگونه حذف می شود؟

تاریخچه جستجوی اینستاگرام چگونه حذف می شود؟

حذف انفرادی و تکی از تاریخچه جستجو چگونه صورت می گیرد؟

در خیلی از موارد دیگر، کاربر لزومی به حذف کل تاریخچه جستجو نمی بیند و فقط می خواهد تعدادی از سرچ های صورت گرفته را حذف نماید. در این صورت نیازی به استفاده از راه پیچیده ندارد.

فقط کاربر وارد صفحه اکسپلور شده و در بالای صفحه، فیلد مربوطه را لمس کرده و در بخش top، هشتگ یا پیجی که از قبل سرچ کرده است را پیدا کرده و آن را لمس کرده و نگهدارد، سپس در بین گزینه های مشخص شده hide را انتخاب کند.

این کار برای زمانی که کاربر بخواهد سرچ را حذف نکند، اما از دید مخفی کند نیز صورت می گیرد که از آن به عنوان قابلیت مخفی سازی جستجو نیز یاد می شود.

جستجوی هشتگ های فعال چگونه انجام می شود؟

یکی از عواملی که در پیشرفت، مشهور شدن و موفقیت پیج های کاری و تبلیغاتی اثر گذار است استفاده از هشتگ های فعال در اینستاگرام است. این هشتگ ها موجب می شوند که تصاویر یا ویدئو های اشتراکی توسط این پیج ها بازدید بیشتری بخورند و  همچنین از این طریق به تعداد فالور هایشان در سطح جهانی افزوده شود، اما چگونه می توان هشتگ های فعال را پیدا کرد؟ این عمل پیچیده و مشکل می باشد، اما در ادامه به آموزش این بخش می پردازیم.

جستجوی هشتگ های فعال چگونه انجام می شود؟

جستجوی هشتگ های فعال چگونه انجام می شود؟

یکی از عمده ترین راه پیدا کردن هشتگ های فعال، استفاده از وب سایت hatagify.me می باشد. کاربران وارد این وب سایت شده و موضوع مورد نظر خود را وارد کرده و این وب سایت نیز، به جستجوی فعال ترین هشتگ های مناسب با موضوع کاربر پرداخته و مهم ترین آن ها را به کاربر معرفی می کند.

مثلا کاربری می خواهد به معرفی یک حیوان خانگی بپردازد. بنابراین مهم ترین هشتگی که ممکن است وب سایت معرفی کند می تواند هشتگ animal & love باشد.

 

معرفی دوستان نزدیک در اینستاگرام بدون عمل جستجو چگونه صورت می گیرد؟

گاهی اوقات جستجوی افراد کمکی به کاربر نمی کند. در این موارد بهتر است کاربر دوستان نزدیک خود را در لیستی که اینستاگرام به طور خودکار معرفی می کند پیدا نماید.

معرفی دوستان نزدیک در اینستاگرام بدون عمل جستجو چگونه صورت می گیرد؟

معرفی دوستان نزدیک در اینستاگرام بدون عمل جستجو چگونه صورت می گیرد؟

برای جستجوی دوستان نزدیک در اینستاگرام از طریق معرفی افراد توسط برنامه به صورت زیر اقدام می نماییم:

۱- در مرحله اول این کار وارد صفحه پروفایل دوستان خود شده

۲- در کنار گزینه فالو و آنفالو یک فلش کوچیک سر و ته قرار دارد آن را لمس کرده

۳- پس از لمس فلش، لیستی از فالوور های دوستانتان را که به صورت خودکار توسط اینستاگرام انتخاب شده برای شما نمایش داده می شود.

۴- در بین فالوور های نمایش داده شده جستجو کنید و آنان که دوست دارید فالو نمایید.

فالوورهایی که توسط اپلیکیشن اینستاگرام به صورت خودکار معرفی می شوند با توجه به فعالیت کاربران و دوستان شان انتخاب می شوند و هرچه کاربر دوستان بیشتری داشته باشد، لیست معرفی شده از دوستان نزدیک بیشتری نیز توسط اینستاگرام معرفی می شود.

این لیست شامل فالوورهای دوستانتان می باشد که در صورت فالو کردن آنان، دوستتان به عنوان فالوور مشترک شما دو کاربر شناخته می شود.

از چه وب سایت های دیگری برای جستجو در اینستاگرام استفاده می شود؟

در صورتی که شما به عنوان یک کاربر فعال در اینستاگرام نتوانستید با استفاده از روش های فوق اقدام به پیداکردن آشنایان و دوستان خود در شبکه اجتمایی اینستاگرام نمایید، می توانید به عنوان آخرین روش از طریق وب سایت های موجود دیگر اقدام به جستجو در برنامه اینستاگرام نمایید. در این مبحث نمونه ای از این وب سایت ها را معرفی کرده و نحوه استفاده از آنها را بررسی می نماییم.

اگر از نسخه وب سایت اینستاگرام استفاده می کنید احتمالا تا به حال متوجه شده اید که برخی از گزینه های موجود در این برنامه در نسخه وب سایت به درستی کار نمی کند. یکی از این گزینه های کاربردی جستجوی کاربران متعدد می باشد.

از چه وب سایت های دیگری برای جستجو در اینستاگرام استفاده می شود؟

از چه وب سایت های دیگری برای جستجو در اینستاگرام استفاده می شود؟

به همین علت برخی دیگر از وب سایت ها اقدام به فراهم آوردن قسمتی کرده اند که کاربران نسخه وب سایت اینستاگرام بتوانند راحت تر و بدون مشکل دوستان خود را جستجو نمایند و آنان را دنبال کنند. یکی از بهترین این وب سایت ها که خدمات جستجو در اینستاگرام را ارائه می دهد websta می باشد.

websta خدمات جستجو برای کاربران پیج های کاری و فروشندگان را ارائه می دهد تا بتوانند آنالیز بهتری نسبت به این عملکرد داشته باشند. این وب سایت امکاناتی را برای جستجوی کاربران تاثیر گذار ارائه کرده است.

پیدا کردن دوستان از طریق شات توسط فالوور ها چگونه صورت می گیرد؟

در روشی دیگر ممکن است کاربر نتواند دوستان خود را جستجو کند. در این صورت می تواند با اقدام به عملی به دوستان خود کمک نماید تا آن ها او را پیدا کنند. این عملکرد به این گونه انجام می گیرد که کاربر می تواند از فالوور های خود درخواست نماید که پیج او را در استوری خود، شات نمایند (یعنی آیدی کاربر را بر روی تصویری در استوری تگ نمایند). در این صورت فالورهای کاربری که شات کرده، استوری را مشاهده می کنند و اگر دوست داشته باشند، می توانند پیج کاربر تگ شده را فالو  کنند.

پیدا کردن دوستان از طریق شات توسط فالوور ها چگونه صورت می گیرد؟

پیدا کردن دوستان از طریق شات توسط فالوور ها چگونه صورت می گیرد؟

روش پیدا کردن شماره افراد در اینستاگرام برای جستجوی راحت تر چگونه صورت می گیرد؟

این روزها به دلیل محبوبیت بیش از حد اینستاگرام و مورد استفاده قرار گرفتن این برنامه کاربردی در بین افراد سراسر جهان، برخی کاربران مایل هستند که بتوانند از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام شماره کاربران دیگر را پیدا نمایند.

روش پیدا کردن شماره افراد در اینستاگرام برای جستجوی راحت تر چگونه صورت می گیرد؟

روش پیدا کردن شماره افراد در اینستاگرام برای جستجوی راحت تر چگونه صورت می گیرد؟

لازم است در رابطه با پاسخ به این سوال بگویم که همچین امکاناتی در اینستاگرام وجود ندارد و شماره کاربرانی که در این اپلیکیشن با استفاده از شماره موبایل ثبت نام کرده اند به کلی مخفی مانده و هرگز فاش نمی شود. مگر اینکه با استفاده از یک راه حل پیچیده بتوان به چند رقمی از شماره کاربر مورد نظر دست یافت. برای انجام این کار به قسمت get help signing  in مراجعه کرده و با وارد کردن نام پیج مورد نظر اقدام به تلاش برای به دست آوردن برخی از شماره های پیج نمایید.

چه قابلیت هایی برای دوستان نزدیک در نظر گرفته شده است؟

مبحث آخر، پس از آن که جستجو های لازم را انجام داده اید و دوستان نزدیک خود را پیدا کردید، لازم دیدیم که به بررسی قابلیت هایی بپردازیم که مخصوص دوستان نزدیک شما می باشد.

به طور کلی در برنامه اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن جهانی که به صورت عمومی در اختیار همه قرار دارد ممکن است با برخی از کاربران که شما را فالو می کنند آشنایی دقیقی نداشته باشید و برخی از  استوری های اشتراک گذاشته را دوست نداشته باشید مشاهده نمایید.  برای این کار می توانید به صورت دستی لیستی از دوستان نزدیک خود را تهیه نمایید و پس از آن، استوری را فقط با این دوستان به اشتراک بگذارید و مراحل تهیه این لیست را در زیر به طور مفصل توضیح داده ایم:

چه قابلیت هایی برای دوستان نزدیک در نظر گرفته شده است؟

چه قابلیت هایی برای دوستان نزدیک در نظر گرفته شده است؟

۱- در مرحله اول وارد صفحه پروفایل خود شوید.

۲-  سه خط نما در گوشه بالای صفحه را لمس کنید.

۳- در بین گزینه های موجود قابل نمایش گزینه دوستان صمیمی را لمس کنید.

۴- در بین فالوور های خود سرچ زده و آنان که خواستید به فهرست اضافه کنید.

از این پس استوری هایی که نمی خواهید همه مشاهده کنند، می توانید در مرحله آخر اشتراک گذاری، گزینه دوستان نزدیک را انتخاب کرده و فقط با این فهرست از دوستانتان اشتراک بگذارید.

فهرست دوستان نزدیکی که استوری شما را مشاهده کرده اند، درست مانند حالت معمولی اشتراک گذاری استوری است و تفاوتی ندارد.

در فهرست دوستان نزدیک اگر از عضویت شخصی در فهرست پشیمان شدید و یا اشتباها دسستان خورد و شخصی را به فهرست اضافه کردید، می توانید با لمس گزینه remove در مقابل اسمشان آن ها را حذف کرده و نگران این حذف و اضافه نباشید، زیرا فالوورهایتان هرگز متوجه اعمال شما در این زمینه نمی شوند.

امکان درخواست و ریکوئست برای عضویت در لیست دوستان نزدیک وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم: خیر، چنین امکانی در اپلیکیشن گنجانده نشده و لیست دوستان نزدیک کاملا مطابق با سلیقه و انتخاب کاربر انجام می گیرد و هیچ کاربری نمی تواند برای عضویت در این فهرست درخواست دهد.

 

فهرست دوستان نزدیک برای چه کسانی قابل مشاهده است؟

فهست دوستان نزدیک فقط برای کاربر صاحب پروفایل قابل نمایش است و هیچ یک از فالوورها حتی کسانی که در این فهرست عضو هستند، نمی توانند ببینند که چه کسانی عضو این لیست هستند.

فهرست دوستان نزدیک برای چه کسانی قابل مشاهده است؟

فهرست دوستان نزدیک برای چه کسانی قابل مشاهده است؟

از کجا متوجه شویم که کدام استوری ها مختص دوستان نزدیک است؟

تشخیص این که کدام استوری ها با دوستان نزدیک به اشتراک گذاشته شده است بسیار راحت است، زیرا این استوری ها با حاشیه سبز رنگ نمایش داده می شوند، اما استوری های معمولی با حاشیه طیف رنگی زرد تا قرمز نمایش داده می شوند

از کجا متوجه شویم که کدام استوری ها مختص دوستان نزدیک است؟

از کجا متوجه شویم که کدام استوری ها مختص دوستان نزدیک است؟

اضافه شدن چه ویژگی هایی می تواند باعث پیشرفت بیشتر اینستاگرام شود؟

۱- اضافه شدن قابلیت ریپلای پیام ها در دایرکت اینستاگرام:

این ویژگی موجب می شود منظور دوستان از ارسال پیام راحت تر درک نماییم و متوجه شویم دریافت هر پیام در پاسخ به کدام پیام ارسالی ما می باشد؟

۲- بهتر شدن کیفیت عکس های اشتراکی در اینستاگرام:

یکی از دلایل محبوبیت این اپلیکیشن در بین کاربران در سراسر دنیا امکان اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو ها می باشد، اما در هنگام بارگذاری تصاویر در اینستاگرام از کیفیت تصویر کاسته می شود، بنابراین اگر مدیران این برنامه می توانستند این باگ را برطرف نمایند، پیشرفت چشمگیری در زمینه محبوبیت بیشتر این اپلیکیشن در بین کاربران ایجاد می شد.

۳- کمتر شدن حجم دیتای مصرفی در اینستاگرام:

یکی از عواملی که موجب می شود کاربران از استفاده مداوم اپلیکیشن اینستاگرام خودداری نمایند، مصرف بالای حجم دیتا توسط این برنامه است. اگر روشی برای رفع این مشکل وجود داشت، فضای اینستاگرام برای کاربران خیلی مفید تر واقع می شد.

۴- ادیت و ویرایش پیام در دایرکت اینستاگرام:

گاهی پیش می آید که کسی پیامی را اشتباهی برای کاربری دیگر ارسال کرده باشد یا در متن پیام غلط املایی وجود داشته باشد. در این شرایط بهتر بود گزینه ای برای ویرایش پیام ارسالی وجود می داشت تا بسیاری از مشکلاتی که در این زمینه به وجود می آید رفع شوند.

۵- رفع محدودیت زمانی ویدئو های اشتراکی در استوری اینستاگرام:

وجود محدودیت های زمانی در هنگام اشتراک ویدئو در استوری، کار را برای کاربران این اپلیکیشن سخت می کند و کاربران مجبور می شوند ویدئو هایی را که می خواهند در استوری های خود اشتراک بگذارند را طی مراحل جداگانه ای به قسمت های ۱۵ ثانیه ای برش دهند، بنابراین بهتر بود اقدامی برای رفع این مشکل صورت بگیرد و رفع محدودیت زمانی انجام شود و یا مدت زمان ویدئو اشتراکی بتواند بیشتر باشد.

5- رفع محدودیت زمانی ویدئو های اشتراکی در استوری اینستاگرام:

۵- رفع محدودیت زمانی ویدئو های اشتراکی در استوری اینستاگرام:

از شما خواننده محترم از این که ما را تا پایان پست جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام همراهی کرده اید بسیار متشکریم و امیدواریم از خواندن مطالب پست جستجوی افراد نزدیک در اینستاگرام لذت برده باشید از نکات گفته شده نهایت اسفاده را برده باشید